Ulubione jeansy czyli jak zdobyć lojalnego klienta.

Każdy ma swoje ulubione marki. Preferowane marki jeansów, butów, sklep w którym robimy zakupy chętniej niż w innych choć asortyment w nich podobny. Okazuje się, że ponad połowa klientów jest gotowa zapłacić nawet do 25% więcej za produkt czy usługę  ulubionej marki zanim zaczną rozważać zakup zamiennika. Jednocześnie lojalni klienci wydają nawet o 33% więcej niż nowi klienci. Wniosek – trzeba budować bazę lojalnych klientów. Jak? Budując markę! Budowa marki to zdobywanie zaufania klienta. Ale komu lub czemu ufa klient. Markom, produktom czy może ludziom którzy za nimi stoją? W zależności od tego co oferujesz tak przesuwa się uwaga klienta. Gdy oferujesz produkty które konkurują na sklepowej półce z innymi, a sam często nie masz bezpośredniego wpływu na decyzje klienta wówczas bardzo ważne jest zaufanie do marki i produktu. Tutaj to firma staje się gwarantem jakości i zadowolenia klienta. Więc promuj firmę i sam produkt. Spraw, aby klient który kupuje pierwszy raz miał wrażenie, że jesteście starymi znajomymi. Trochę inaczej sprawa wygląda gdy oferujesz usługi. Tutaj często marka firmy nie wystarcza,  bardzo ważne staje się zaufanie do osoby wykonującej usługę. Klient często ma oczekiwania i musi wierzyć, że zostanie rzetelnie wykonana. W przypadku usług często markę firmy budują pracownicy i zadowoleni klienci. Jeśli prowadzisz np. firmę remontową to nikt nie zastanawia się jakich zapraw używasz czy jakiej marki były farby gruntujące. Liczy się jedynie finalne odczucie i opinia klienta. To efekt Twoich działań jest buduje Twoją markę bo przecież nie namalujesz logo swojej firmy klientowi na środku ściany. Inaczej mówiąc najlepszym sposobem na budowę marki jest zadowolenie klienta i zgodność usługi z jego oczekiwaniami. Inwestuj więc w kwalifikacje pracowników, w obsługę klienta i dotrzymuj obietnic.