Pamiętacie wpis o eksperymencie dżemowym? Pokazałem tam jeden z mitów biznesu. Mit mówiący o tym, jakoby większy wybór, szerszy asortyment zwiększają szanse sprzedaży. Takich mitów w biznesie jest więcej. Mitów, które początkujących przedsiębiorców mogą wpędzić w prawdziwe tarapaty. W związku z tym postanowiłem rozprawić się z przynajmniej z częścią z nich w ramach cyklu Mitologia Biznesu.
W 2010 na zlecenie firmy Genesys wykonane zostało badanie “The Cost of Poor Customer Service: The Economic Impact of the Customer Experience and Engagement”. Badanie zostało przeprowadzone w 16 krajach – w tym w Polsce. Badano co ma wpływ na to, że klienci rezygnują całkowicie z produktu lub przenoszą się do konkurencji. Wśród osób, które zadeklarowały, że w ubiegłym roku zakończyły współpracę z jakąś firmą tylko 9% powodowane było ceną! To oznacza że spośród 10 osób rezygnujących z Twoich usług tylko jedna zrobiła to z powodu ceny! 14% jako powód podało niską jakość produktu. Natomiast aż 68% badanych deklarujących odejście zrobiło to z powodu niskiej jakości obsługi!
Tym sposobem dochodzimy do wniosku, że zapewniając klientom właściwą obsługę możemy sprzedawać więcej, po satysfakcjonującej cenie, zyskując jednocześnie grono zadowolonych klientów.