Jestem przekonany, że nie raz zastanawiałeś się jak będzie wyglądało Twoje życie za parę lat. Przypomnij sobie jak marzyłeś o świetnie płatnej pracy, takiej którą wykonujesz z przyjemnością, pasją, zaangażowaniem. Mówiąc krótko wiesz co mogłoby być Twoją pracą marzeń. Jestem pewny, że każdy chciałby mieć swoją wymarzoną pracę! Jest jednak ogromna różnica między „marzyć o świetnej pracy” a „mieć wymarzoną pracę”. Faktem jest, że nie marzymy o czymś co jest łatwo osiągalne! Cele łatwo osiągalne po prostu realizujemy. Aby spełnić marzenia potrzeba wysiłku i zaangażowania.
Do czego potrzebna mi jest w końcu ta marka osobista? Marka osobista to Twój wizerunek czyli jak Cię widzą tak Cię piszą. Nie mam tu na myśli „dzióbka na fejsie”, tylko to, w jaki sposób jesteś postrzegany na rynku zawodowym. Opinię o Tobie. Twoją reputację. Te z kolei możesz kształtować, świadomie budować. Zwłaszcza dzisiaj, w cyfrowych czasach masz szansę na wykreowanie swojej marki osobistej. Bezpłatny i nieograniczony dostęp do platform społecznościowych czy blogowych sprawia, że dziś możesz niezależnie od budżetu, zacząć budować swój wizerunek. W każdym momencie. Gdy jesteś całkowitym świeżakiem w branży możesz na przykład pokazać w jaki sposób zdobywasz doświadczenie. Możesz zacząć aktywnie działać na forach branżowych zadając pytania z czasem stając się ekspertem. Sposobów jest masa. Jeśli już jesteś ekspertem w swojej branży możesz np. założyć blog, dzielić się wiedzą, chwalić się swoim portfolio czy osiągnięciami. Wszak ludzi z doświadczeniem jest wielu, ale niewielu informuje o swoim istnieniu i dokonaniach potencjalnych pracodawców.
Pamiętaj, że budowa swojej marki osobistej to proces długofalowy, trwający latami. Dobrze jest się nad nim zastanowić, określić cele i pamiętać, że wszystko to co publikujesz będzie podążało za Tobą przez lata. Budowanie marki osobistej to proces długotrwały jednak nagrodą jest praca marzeń. Każdy taką chce mieć, nie każdy będzie miał!