Jakość – słowo odmieniane przez każdego sprzedawce na wszystkie możliwe sposoby. Jednak co to słowo znaczy. Czy produkt, usługa wysokiej jakości muszą być drogie?
Nie muszą!
Czym charakteryzuje się produkt wysokiej jakości? Czy o wysokiej jakości świadczą cechy użytkowe, funkcjonalność, brak wad, niska usterkowość? Niekoniecznie! Wyobraźmy sobie klienta kupującego parówki. Bierze w sklepie do ręki dwa opakowania. Jedno za 5 złotych, drugie za 25 złotych. Zdziwiony różnicą w cenie zerknął na etykietę. Waga ta sama tylko różnica w składzie. Parówki droższe zostały wyprodukowane z szynki, a w składzie tańszych parówek szynki brak, za to jest masa wody, soi, MOM oraz cała litania składników E. Klient zdecydował się jednak na zakup tańszych parówek. W domu okazało się że konsystencja w porządku, doprawione w punkt i w lodówce zamieniły się w papkę dopiero po dwóch dniach. Ogólnie klient był bardzo zadowolony z wyboru tańszych parówek. Kilka dni później ten sam klient kupił parówki z szynki po 25 zł. Okazało się że smakują podobnie jak te tańsze, przetrwały w lodówce trochę dłużej jednak przecież nikt nie robi zapasów jak na wojnę. Tym sposobem klient nie był pewny czy droższe parówki są lepsze. W duchu pomyślał sobie że przecież za te 5zł dostał parówki które smakują zupełnie tak samo jak te 5 razy droższe. A co by się stało gdyby okazało się, że droższe parówki smakują gorzej od tych tańszych?
Tym sposobem dochodzimy do wniosku, że jakość to nie tylko brak usterek. Jakość to zadowolenie klienta. Jakość to uczciwość wobec klienta. Uczciwość wyrażona w składaniu wyłącznie takich obietnic, które jesteśmy w stanie spełnić.
Bądź uczciwy wobec klientów, a będziesz sprzedawał produkty wyłącznie najwyższej jakości.