Dbaj o klienta, a on zadba o Ciebie.

Kiedy myślimy o reklamie mamy od razu skojarzenie z radiem czy telewizją. Zazwyczaj jest to moment, kiedy łapie się pilota do ręki, a wtedy zaczyna się skakanie po kanałach. Można też w tym czasie skorzystać z toalety, zaparzyć herbatę itd. Zamiast w radio lub telewizji można wykupić reklamę w prasie, na bilboardzie, można obwozić tablicę reklamową na przyczepie. Można. Tylko że tego typu działania są stosunkowo drogie. Są drogie, bo trafiają do bardzo szerokiego grona odbiorców. W znacznej części nie zainteresowanej Twoim produktem. Oczywiście różne kampanie reklamowe mają różne cele. Niektóre mają za zadanie zwiększenie sprzedaży produktu, inne przeprowadza się w celu zwiększenia rozpoznawania marki itp. i pod tym kątem należy rozpatrywać ich skuteczność. Jednak Ty, jako młody przedsiębiorca, z pewnością nie masz budżetu marketingowego jak międzynarodowy koncern farmaceutyczny. Oglądasz każdą złotówkę wydaną na promocję zastanawiając się kiedy się zwróci. Pewno nie raz dostałeś ofertę, gdzie byłeś kuszony nakładem, słuchalnością, oglądalnością, rabatami po 30% na pakiet. Cóż z tego, pamiętasz gdzie są Twoi klienci? W internecie. Dziś to klient jest najlepszym nośnikiem reklamowym. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że jego rodzina i znajomi mają zbliżone do niego potrzeby czy zainteresowania. Mówiąc inaczej facet kupujący buty do biegania ma kilku znajomych którzy są zapalonymi biegaczami a osoba promująca zdrowe odżywianie ma w swym otoczeniu niejednego entuzjastę zdrowego trybu życia.  Wykorzystaj to! Dlaczego go nie poprosisz o rekomendację. W badaniu przeprowadzonym wśród klientów jednego z marketów z elektroniką na pytanie dlaczego nie wyraziłeś opinii dot. zakupu po mimo zadowolenia z obsługi, aż 70% badanych odpowiedziało – bo nikt mnie o to nie poprosił! Ludzie lubią wyrażać opinie, lubią chwalić. Umożliw im to. Spraw aby opinia o Twojej firmie rozeszła się lotem błyskawicy w środowisku, które jest zainteresowane Twoim produktem. To naprawdę niewiele kosztuje. Poproś o rekomendację na FB, o możliwość zrobienia sobie zdjęcia z klientem a może klient podeśle Ci zdjęcie z wykorzystaniem Twojego produktu. Pamiętaj, to klient jest Twoim najlepszym nośnikiem reklamowym. Działa w tym momencie zjawisko nazywane Społecznym Dowodem Słuszności czyli w sytuacji gdy klient nie wie co wybrać wybierze to co inni. Jeśli tego wyboru dokonał znajomy siła Społecznego Dowodu Słuszności jest o wiele większa.  Dbaj o klienta, a on zadba o Ciebie.