Przejdź do treści

Moc wiedzy

Sprzedaż, marketing, szkolenia

  • Strona główna
  • Multimedia
  • Polityka prywatności
  • Partnerzy
  • Newsletter
  • Kontakt

Czy logo to marka?

27 grudnia, 20183 stycznia, 2019 Jakub Sokołowski

Często rozmawiam o budowaniu marki. Okazuje się,  że wielu ludzi nie wie po co im ona. A tak w ogóle to co to jest ta marka i cały ten branding. Dla wielu brand to po prostu logo. Jednak logo to tylko grafika. Czasem lepsza, czasem gorsza ale to tylko grafika. Dla innych kolory firmowe, ciuchy z logotypem, gadgety które rozdaje firma świadczą o marce. Tyle że kolory są tylko kolorami, same z siebie nic nie znaczą. Inni twierdzą, że mają dobrą ofertę i ona obroni się sama a te wszystkie gadki o marketingu, brandingu są im niepotrzebne. Jednak rzadko zdarza się, że produkt jest tak wyjątkowy, jedyny i niepowtarzalny, że od razu można go wyróżnić na tle konkurencji. Logo, kolory firmowe, produkt, obsługa klienta to wszystko składa się na wizerunek marki, ale nie są marką samą w sobie. To co to jest ten branding? Czy marka to wszystko to co mówimy o sobie? Nie!  Marka to wszystko to, co inni mówią o firmie. Wszystko to co mówią, wszystkie te skojarzenia i odczucia, które mają kiedy myślą o firmie składają się na markę i wizerunek firmy. To co myślą INNI ludzie. Nawet kiedy pracujesz w obszarze b2b liczą się odczucia innych ludzi, nie firm, bo też decyzje podejmują ludzie, nie firmy.

Nie jest ważne to co mówisz jaki jesteś, ważne jest tylko to jak jesteś postrzegany i przez kogo! Zastanów się jak przebiega proces zakupowy Twojego produktu. Do kogo powinieneś trafiać z komunikacją marketingową.

Opublikowany w Biznes, MarketingTagged brand, branding, logo, logotyp, marka, marketing

Nawigacja wpisu

Jak duża powinna być firma? – wersja wideo
Kto jest Twoją największą konkurencją?

Wyszukaj w serwisie

Najnowsze wpisy

  • Ulubione jeansy czyli jak zdobyć lojalnego klienta.
  • Kto jest Twoją największą konkurencją?
  • Czy logo to marka?

Kategorie

  • Biznes (30)
  • Marketing (3)
  • Mitologia Biznesu (9)
  • Niezmienne prawa marketingu. (10)
  • Zycie (5)

Polub nas na FB

maj 2022
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« sty    

Kompetencje

Kontakt: jakub@mocwiedzy.pl

Doświadczenie

Obserwuj nas na Facebook

Szkolenia

Mastersi sp. z o.o. Wodzisław Śląski Os. 1 Maja 16J
Nr KRS 0000814233 XII Wydział Gospodarczy KRS Sądu Rejonowego dla m. st. Warszawy
Regon: 384897870 NIP: 7010955773
Spółka reprezentowana przez Prezes Ewę Sokołowską
Kapitał zakładowy 5 000zł wpłacony w całości

Dumnie wspierane przez WordPressa | Szablon: Oria by JustFreeThemes.